دوره آموزشی جامع مایا

آشنایی جامع و کاربردی با مایا می تونه قدم اولیه محکمی برای ورود به جهان سه بعدی باشه

اطلاعات دوره اطلاعات کلی

اطلاعات دوره
مایا چیه؟

چقدر به انیمیشن سه بعدی علاقه داری؟ از فرایند تولید این محصولات خبر داری؟ میدونی چجوری دنیای دوبعدی و تخت کارتون ها با اولین قسمت از سری داستان اسباب بازی ها، وارد دنیای سه بعدی شد؟ کمپانی اتودسک قدیمی ترین مجموعه در تولید نرم افزارهای کامپیوتری حوزه سه بعدیه که غول بی همتای مایا، محصول این شرکته. مایا، محصولی که بزرگترین کمپانی ها و استودیو های انیمیشن سازی دنیا همچون Dream Works، ILM، Bluesky، Sony Pictures، Illumination و … که تولید کننده انیمیشن هایی همچون سینمایی های پاندای کونگ فو کار، چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم، من نفرت انگیز، شِرِک، ماداگاسکار و … ازش به عنوان نرم افزار اصلی خود در تولید انیمیشن سه بعدی استفاده میکنند. 

بعد از گذشت سال ها و با اینکه رقبای قدرتمندی وارد عرصه نرم افزارهای سه بعدی شدن، مایا هنوز به عنوان کامل ترین نرم افزار تولیدات سه بعدی جهان، تو پایپ لاین تولید استودیوهای حرفه ای جا داره و هرکسی که بخواد وارد این حرفه بشه باید بتونه از پس این غول سه بعدی بربیاد. 



this slowpoke moves نحوه برگزاری دوره

برای شرکت تو دوره، اول باید تو سایت ثبت نام کنی و بعد از طریق صفحه ی دوره می تونی خرید رو به هر دو صورت پرداخت آنلاین یا اقساط انجام بدی. بلافاصله بعد از نهایی شدن خرید، دوره به پنل کاربری ات تو سایت اضافه میشه و از همون لحظه می تونی شروع کنی به دیدن محتوای آموزشی.

این دوره مجموعا 11 فصله که تو باید سر فرصت و با دقت و حوصله ویدئو های آموزشی هر فصل رو هر چند بار که نیاز داشتی ببینی، سوالاتت رو از استاد یا منتور بپرسی و بعد از دیدن همه ی ویدئو ها، تمرینات فصل برات باز میشه، فایل تمرین رو دانلود میکنی و با توجه به چیزی که استاد ازت خواسته با آرامش و دقت تمریناتت رو انجام میدی و وقتی تموم شد برای استاد میفرستی.

استاد سه الی پنج روزه تمرینت رو بررسی میکنه و بهت نمره میده، در کنار نمره اشکالات و نقاط ضعفی که باید برطرف کنی رو هم برات میفرسته تا بتونی خودت رو ارتقا بدی. شرط باز شدن ویدئو های فصل جدید اینه که تمرین فصل قبل رو استاد تایید کنید، و این تایید به این معنیه که تو به مباحث اون فصل مسلط شدی و حالا میتونی مباحث جدیدی یاد بگیری.

این محدودیت فقط برای پیشرفت خودت گذاشته شده تا قدم به قدم گام هات رو محکم بذاری و پیش بری، برای همین همیشه میگیم دوره های اپتاپ فقط مناسب اونهایی هست که اهل تمرین و تلاش هستن. هیچ کس تا حالا نتونسته با نگاه کردن ویدئو های آموزشی یه مهارت به دست بیاره و مهارت فقط با تمرین و رفع نقاط ضعف بدست میاد و هدف اپتاپ هم رسوندن هنرجوها به مرحله ای هست که بتونن روی پای خودشون بایستن و با خیال راحت از پایه ی دانشی و مهارتی قوی وارد عرصه ی تولید بشن.

این پشتیبانی تا عمر باقیست ادامه داره. البته دسترسی به ویدئو های آموزشی و همه بروزرسانی هایی که تو محتوا انجام میشه همیشگی هست و هیچ محدودیتی  نداره. برای اینکه از انتخاب دوره مطمئن بشی اپتاپ یه فرصت 10 روزه به همه داده تا بتونن درخواست انصراف بدن و بدون هیچ مشکلی هزینه ی دوره رو پس بگیرن.


مخاطبین دوره

نرم افزارهای سه بعدی ذاتا سختی ها و پیچیدگی ها بیشتری دارن، و البته در کنارش جذابیت های فوق العاده ای هم رقم میزنن. برای همین، ورود به عرصه ی سه بعدی نیازمند یه پشتکار قوی و صبر در مسیر یادگیریه. نقطه ی مشترک تمام افرادی که تونستن تو این عرصه به موفقیت برسن، تمرین و یادگیری روزانه بوده.
این دوره هیچ پیش نیازی نداره و از صفر و پایه با مفاهیم انیمیشن سه بعدی و بخش های مختلف مایا آشنا میشی، کلی تمرین هم برای مسلط شدنت به موضوع در نظر گرفته شده.
اگر واقعا به انیمیشن سه بعدی علاقه داری و پشتکار لازم رو تو خودت میبینی که مسیر سخت حرفه ای شدن تو این عرصه رو طی کنی، این دوره میتونه یه شروع عالی برای تو باشه.

پایان دوره

بعد از اینکه دوره رو با موفقیت گذروندی، می تونی با یکی از حرفه ای ترین نرم افزارهای جهان تولیدات سه بعدی داشته باشی و جذاب تر از اون اینکه با یکی از محبوب ترین و درجه یک ترین موتور رندرهای حال حاضر، یعنی ردشیفت هم آشنا شدی و میتونی باهاش کار کنی.
انیمیشن سه بعدی بخش های مختلفی داره که برای ورود به دنیای حرفه ای ها باید یکی از این بخش ها رو انتخاب کنی و به صورت تخصصی آموزش و تمرینت رو شروع کنی.
این بخش ها شامل از جمله: مدلینگ (Modeling)، ریگ(Rig)، متریال و تکسچر(Material & Texture)، انیمیت(Animate)، داینامیک(Dynamic)،رندر و نورپردازی(Light & Render) هستن.
لازمه ی ورود به عرصه ی تخصص، دانش عمومی داشتن در مورد همه ی بخش ها و خصوصا شناخت خوب منطق کار مایا هست، این دوره به طور کامل این نیاز رو برطرف می کنه و پایه قوی و کاملی برای شما میسازه که با خیال راحت می تونید وارد عرصه ی یادگیری تخصصی بشین.

مدرک معتبر دو زبانه دانشگاه تهران 

اگر جزو هنرجوهایی باشید که تمام تمرینات و به ویژه پروژه پایانی رو با موفقیت انجام بدین یه گواهی کسب مهارت معتبر دو زبانه از پژوهشکده ی دانشگاه تهران می گیرید، کسب این مدرک میتونه یه ویژگی و امتیاز خاص و ویژه برای رزومه ی کتبی شما باشه تا به کارفرماهای مختلف ارائه بدین و به همین دلیل اصلا قرار نیست کسب این مدرک کار آسونی باشه و اگر علاقه مند به داشتنش باشین باید وقت و تلاش زیادی برای صرف کنید،البته فراموش نکنید که مهمترین مولفه پرتفولیو قوی و حرفه ای و داشتن نمونه کارهای حرفه ای و اصولی هست.



پروژه پایان دوره مایا

چجوری با استاد ارتباط دارم؟
تو هر فصل می تونی به صورت جداگونه از استاد و منتور دوره سوال بپرسی و تو یه پنل خصوصی با هر کدوم صحبت کنی. استاد نهایتا تو 3 روز جواب سوالت رو میده و منتور تو 1 روز، پس بهتره سوالات نرم افزاری و ساده تر رو از منتور بپرسی و سوالات تخصصی و مهم رو از استاد.

منتور ها در واقع هنرجوهای قدیمی همین دوره هستن که تجربیات خوبی در مورد کار با نرم افزار دارن و کاملا به اون مسلط هستن، اما طبیعتا تجربه ی کاری شون از استاد کمتره و تازه وارد عرصه ی تولید شدن. البته تیم پشتیبانی باشگاه آنلاین اپتاپ همیشه در کنارته تا هرجایی که تو این فرایند به مشکل خوردی سریعا پیگیری کنه. پس اصلا نگران نباش!

برای ارتباط با پشتیبانی میتونی با شماره 42887109 - 021 تماس بگیری یا به تلگرام aptopadmin پیام بدی.
بیشتر  
کمتر  
اطلاعات دوره
سطح مبتدی
تعداد فصول 7 فصل
تعداد جلسات 21 جلسه
پشتیبانی استاد و منتور
تاریخ عرضه 16 آذر 1399
تعداد بازدید 6121 نفر
درباره استاد
پیش نیاز دوره

علاقه به انیمیشن


نمونه تمرین هنرجوی دوره های پیشین ( متین فلاح منش )

ویژگی های خاص دوره

آموزش دادن یه نرم افزار کار سختی نیست و شاید خیلی ها بتونن انجامش بدن، ولی آموزشی که بتونه مهارت های لازم و اساسی مورد نیاز برای ورود به بازارکار رو داشته باشه هرجایی گیر نمیاد. چرا هرجایی گیر نمیاد؟

خیلی از مدرس ها صرفا تجربه ی تدریس دارن و اتفاقا خیلی هم مدرس های خوبی هستن و مطالب رو به خوبی منتقل میکنن اما تجربه ای تو تولید ندارن و فقط به نرم افزار مسلط هستن، اما تمام مدرس های باشگاه آنلاین اپتاپ، از فعالان با تجربه ای هستن که تو پروژه های حرفه ای داخلی و خارجی حضور داشتن و رزومه ی پرباری دارن که تو صفحه ی هر استاد جداگانه بارگذاری شده و می تونید ببینید.

مزیت اصلی اینکه مدرس رزومه ی قوی در تولید داشته باشه اینه که:

اولا از نرم افزار فقط اون چیزی رو یاد میگیری که تو تولید بهش نیاز داری و اینجوری مجبور نیستی کلیییی وقت برای یادگرفتن همه ی قسمت های کاربردی و غیرکاربردی بگذاری. تو زمان کمتر دقیقا اون چیزی رو که لازم داری یاد میگیری.

دوما مسیر درستی رو در یادگیری طی میکنی که باعث میشه سرعت و دقتت در زمان تولید یه پروژه خیلی بالاتر بره. چرا که مدرس به خاطر تجربه ای که داره راه ها و مسیر های اشتباه و غلط که در انجام پروژه باعث ایجاد مشکل میشه رو میدونه و به تو منتقل می کنه تا بتونی تصمیم درستی بگیری.

سوما ورود به بازارکار مهارت های خیلی بیشتری از فقط کار با نرم افزار نیاز داره، مهارت هایی مثل تحلیل و آنالیز رفرنس، مراحل ایده یابی و روش های رسیدن به ایده های خلاقانه، دانش هنری و شناخت مولفه های مهم برای اثر گذاری روی مخاطب و ... و مدرسی می تونه به همه ی این ها مسلط باشه که رزومه ی موفقی در تولید داشته باشه.

چهارما تولید چالش های جدی داره که فقط با تجربه میشه اون ها رو شناخت. دقیقا مثل تفاوت درسی که تو دانشگاه می خونن و چیزی که تو کارخونه بهش نیازه. اگر بدون هیچ پیش زمینه ای از این چالش ها وارد فضای تولید بشی باید مدت ها خودت سعی و خطا کنی و با کارفرما ها کلنجار بری، تا بتونی این چالش ها رو رفع کنی. اما اگر در همون دوران آموزش به واسطه تجربه ی مدرس با خیلی از این چالش ها آشنا بشی و براش آماده باشی قطعا زمانی که وارد بازار کار بشی از بقیه جلوتری.

همین حالا ثبت نام کن

نمونه تمرین هنرجوی دوره های پیشین ( امیرحسین آریایی )
چه ابزار و وسایلی لازم دارم؟

این دوره هیچ پیش نیاز خاصی نداره و شروع آموزش از نقطه ی صفر شروع میشه پس اصلا نگران نباش و فقط وقت و ذهنت رو برای تمرین و یادگیری خالی کن. نرم افزارهای سه بعدی به طور کلی، سنگین و نیازمند سیستم سخت افزاری قوی هستن، البته در حد نیازمندی های این دوره شما احتیاج به سخت افزار چندانی نداری ولی در ادامه ی راه حتما به این موضوع احتیاج پیدا می کنی.
برای انجام راحت تمرینات این دوره بهتره سیستم شما حداقل مشخصات زیر رو داشته باشه:

پردازنده مرکزی نسل 5 به بالا

کارت گرافیک با حداقل 2 گیگ ظرفیت حافظه

حداقل 8 گیگ RAM



نمونه تمرین هنرجوی دوره های پیشین ( محمدرضا چیت ساز )

چرا اپتاپ؟

آموزشگاه های آنلاین و غیرحضوری تو حوزه گرافیک و انیمیشن سالهاست که در دنیا مشغول فعالیتن و سابقه ی طولانی دارن و مدارسی مثل منتور و یودمی که جزو مدارس تراز اول جهان هستن هم از دوره های غیرحضوری استفاده می کنن. پاندمی کرونا باعث شد همه ی فعالیت های آموزشی به اجبار به سمت مجازی و غیرحضوری بودن برن و حالا دیگه همه ی مخاطبین به مزیت های این مدل آگاه هستن.

اما در کنار همه ی مزیت ها، اگر یکسری از نکات رعایت نشه، دوره های غیرحضوری میتونن کاملا بی اثر و بی فایده باشن.

تو باشگاه آنلاین اپتاپ، هم تجربه ی دوره های حضوری رو داشتیم و هم تجربه ی انواع دوره های غیرحضوری و بعد از اینکه بازخورد های روش های مختلف رو جمع آوری و بررسی کردیم، روش و پلتفرم اختصاصی باشگاه آنلاین اپتاپ رو بعد از چندین ماه کار، رو نمایی کردیم.

مهم ترین ویژگی های این روش چیا هستن؟


1. اولویت با کسب مهارت

اصلی ترین تمرکز در طراحی پلتفرم آموزشی اپتاپ، روی کسب مهارت بوده.به همین دلیل سعی کردیم تمام مولفه هایی که یه دوره مهارت آموزی رو از یه دوره حفظ نرم افزار متفاوت میکنه اعمال کنیم. از ارتباط هنرجوها با هم و رشد گروهی و شبکه سازی تا اهمیت ویژه تمرینات در مسیر پیشرفت هنرجوها و البته درنظر گرفتن محرک های آموزشی که هنرجوها رو تو حفظ روحیه و پشتکارشون برای تلاش کمک کنه.


2. حذف دغدغه ی زمان و مکان

یکی از اصلی ترین دغدغه های هنرجویان دوره های مختلف این بود که برنامه ی کلاس با کارهای دیگه شون تداخل داشت و یا اینکه تا زمان شروع جلسه ی بعد فرصت برای تمرین کافی و تسلط به موضوع قبل رو نداشتن و همین باعث عقب افتادن از کلاس و به مرور بی انگیزگی و رها کردن کلاس می شد. اما تو باشگاه آنلاین اپتاپ تمام این دغدغه ها رفع شده و بدون هیچ استرسی هر ساعت از شبانه روز هنرجو می تونه محتوای آموزشی رو ببینه، برای استادش سوال بفرسته، هر چقدر که لازمه برای تمرین وقت بذاره و زمانی که مطمئن شد به اون سرفصل مسلط شده وارد بخش بعد بشه.


3. اگه تمرین نمی کنی این دوره بدردت نمی خوره

این جمله یکی از اصلی ترین مولفه های پلتفرم آموزشی اپتاپه، هیچ کس تا حالا فقط با دیدن ویدئو آموزشی مهارتی کسب نکرده، یا با دانلود و آرشیو کردن دوره ها، به همین دلیل تمرینات جزو سفت و سخت ترین بخش های دوره های اپتاپ هستن و حتی مدرک معتبری که از دانشگاه تهران در پایان داده میشه به شرط انجام تمرین ها هست. موضوع و عنوان هر تمرین به طور مداوم چک میشه و برای بهتر شدن بروز رسانی میشه و مدرس دوره هم با دقت تمرینات رو بررسی میکنه و ضعف ها و کاستی ها رو برای هنرجو می فرسته. ما با قاطعیت میگیم که این راه، یعنی انجام تمرین و برطرف کردن نقاط ضعف تنها راه پیشرفته.


آموزش خوب سرمایه گذاریه

نمونه تمرین هنرجوی دوره های پیشین (ریحانه علی بیگی )

چه بازار کاری برای مایا وجود داره؟


بازارکار انیمیشن سه بعدی در ایران بسیار بکر و در حال رشد هست، همونطور که حتما دیدین به مرور اغلب برندها برای تبلیغات خودشون به سمت محصولات سه بعدی رفتن و این به خاطر جذابیت های جهان سه بعدیه و البته این رقابت بین شرکت ها و کمپانی ها هر روز داغ تر میشه.

محصولات سینمایی و سریالی سه بعدی هم پاشون به ایران باز شده و تهیه کننده هایی به سمت انجام این تولیدات رفتن.

اما جذابیت اصلی این عرصه، که خیلی از هنرمندان ایرانی تو اون مشغول کار هستن، امکان همکاری به صورت فریلنس با پروژه های خارجی هست. امروز خیلی از هنرمندان سه بعدی تو ایران مشغول همکاری با خارج از کشور هستن و سرشون شلوغ پروژه های مختلف بین المللیه، البته که برای رسیدن به این نقطه روزهای زیادی رو صرف تمرین و یادگیری کردن، اما اصلا نگران نباش، این بازار حالا حالاها اشباع نمیشه و اگر اراده و پشتکار لازم رو داشته باشی تو هم میتونی به جمع این حرفه ای ها اضافه بشی.

نمونه تمرین هنرجوی دوره های پیشین ( متین وادی پور )
مدرک پایان دوره

تقریبا در تمام حوزه ها و مخصوصا حوزه ی گرافیک و انیمیشن مهم ترین و اصلی ترین ملاکِ یه کارفرما برای انتخاب فرد، رزومه و پرتفولیو اون هست و نه مدرکش اما اگر کارفرما بین دو یا چندین نفر بخواد تصمیم نهایی رو بگیره اون وقته که اعتبار مدارک و گواهی های افراد کاملا تعیین کننده میشه. و خب مشخصه که اعتبار یه مدرک به جایی که اون رو صادر میکنه.
گواهی های پایان دوره در باشگاه آنلاین اپتاپ به دو زبان فارسی و انگلیسی، و از طرف پژوهشکده ی دانشگاه تهران صادر میشه که مهر دانشگاه رو داره و میشه با قاطعیت گفت جایی معتبرتر از دانشگاه تهران نداریم و بدون شک اعتبار این مدرک در کنار یه رزومه و پرتفولیو حرفه ای می تونه نظر هر کارفرمایی رو جلب کنه.

از اینجا می تونی تصویری از یه نمونه گواهی های صادر شده برای هنرجوها رو ببینی.

نمونه تمرین هنرجوی دوره های پیشین ( محمد جواد یزدانیان )

دوره آموزشی جامع مایا سرفصل های دوره

سرفصل های دوره

دوره آموزشی جامع مایا

در این فصل درباره ی رابط کاربری نرم افزار صحبت می کنیم و توضیح کاملی برای هر بخش می دیم
1-1 . Intro '00:02 1-2 . Interface Overview, Navigation, Saving, Outliner, Channel Box & Attribute Editor '00:34 1-3 . Customizing Maya, Custom Shelf '00:04
در این فصل می خوایم درمورد مدل و کامپوننت صحبت کنیم و بدون استفاده از اشکال پایه مایا یه عینک رو با هم مدلسازی کنیم
2-1 . (models & Components (1 '00:27 2-2 . (models & Components (2 '00:38
در این فصل با ابزارهای مهم و پرکاربرد مدلسازی با پارامتریک آبجکت ها در مایا آشنا می شیم
3-1 . Modeling Tools '00:17 3-2 . Soft Selection, Curves '00:23 3-3 . Pivots, Snapping, Deformers, Blendshape, Booleans, Duplication '00:28
در این فصل می خوایم درمورد کنترل انیمیشن سازی در مایا و ایجاد پرنت بین اشیا یا المان ها صحبت کنیم
6-1 . Animation Basics, Animation Cogs '00:13 6-2 . Parenting, Joints, Weightpainting '00:36