دوره آموزشی جامع انیمیت سه بعدی

دوره ای جامع و در عین حال پرعُمق برای علاقه مندان حوزه جان بخشی سه بعدی

تو دوره انیمیت 3D چه خبره؟

محمد جلال رهبری مدرس دوره از خودش و از دوره برامون میگه و اینکه چه بازار کاری در انتظار هنرجویان پرتلاش این دوره هست

اطلاعات دوره اطلاعات کلی

اطلاعات دوره

بیشترین دستمزد در تیم تولید یه انیمیشن سه بعدی

می دونستی بخش انیمیت تو فرایند تولید یه انیمیشن سه بعدی، بیشترین زمان و نیرو رو لازم داره؟ و بیشترین میانگین دستمزد هم برای هنرمندان این بخشه؟ تا قبل از مرحله ی انیمیت، همه چیز مجسمه های ثابت و بی جان هستن و این هنر یه انیماتوره که این مجسمه های بی جان رو تبدیل به شخصیت های متحرکی می کنه.
انیماتور خیلی شبیه به نقش بازیگر تو سینما عمل میکنه، باید از یه مجسمه ی بی جان، یه شخصیت بر اساس فیلم نامه بسازه، اون این کار رو با حرکات بدن، چهره، حالت ها و رفتار های اون کاراکتر انجام میده. یه کار بسیار پر زحمت و دقیق و البته لذت بخش، اغلب کارگردان های انیمیشن جهان یه روزی انیماتور بودن، چرا که روایت درست و جذاب داستان، ماموریتیه که باید یه انیماتور بتونه به خوبی انجام بده. انیمیت ترکیبی از چندین علم و مهارت مختلف هست و علاقه مندان این عرصه راه طولانی برای حرفه ای شدن دارن، اما یادگیری اصولی و عمیق مبانی این هنر برای ادامه ی راه و موفقیت در اون تضمینی هست، این دوره به عنوان یه دوره جامع برای تسلط به اصول انیمیت طراحی شده و می تونه یه قدم اول محکم باشه..  





مخاطبین دوره

باید به صراحت بگیم انیماتور شدن آدم خاص خودش رو می طلبه، یعنی چی؟
یعنی کسی که صبر و پشتکار بسیار زیادی داشته باشه، چرا که رسیدن به 1 دقیقه خروجی با کیفیت شاید 1 ماه زمان ببره! یه کاراکتر می تونه از تعداد خیلی زیادی کنترلر تشکیل شده باشه که برای یه حرکت نرم و واقعی، انیماتور باید بتونه تمام این کنترلرها رو به درستی تنظیم کنه و فرم درستی تو کاراکتر ایجاد کنه، پس باید آدم بسیار دقیق، منظم و حواس جمعی باشه.
در مجموع شما برای قدم گذاشتن تو مسیر انیماتور شدن، فقط به علاقه، اشتیاق و پشتکار نیاز داری. مطالب این دوره از صفر آموزش داده میشه و تنها پیش زمینه ی این دوره، آموزش مقدماتی نرم افزار مایا هست، که ابزار اصلی انیماتور های جهانه و باید آشنایی کلی و عمومی با اون داشته باشی.

پایان دوره

تو پایان این دوره شما به تمامی 12 قانون انیمیشن که پایه و اساس انیمیت هست مسلط شدی، و تو این مسیر تمرینات اساسی و حرفه ای انجام دادی که هر کدوم می تونه برای شما یه نمونه کار باشه. با تسلط پیدا کردن به این اصول راه برای آموزش های تخصصی مثل بادی مکانیک و انیمیت چهره و ورود به انواع سبک ها هم باز میشه و با خیال راحت از پایه قوی و محکم دانش و مهارت می تونی یادگیری تخصصی رو هم شروع کنی.

مدرک معتبر دو زبانه دانشگاه تهران   

اگر جزو هنرجوهایی باشی که تمام تمرینات و به ویژه پروژه پایانی رو با موفقیت انجام بدی یه گواهی کسب مهارت معتبر دو زبانه از پژوهشکده ی دانشگاه تهران می گیری، کسب این مدرک میتونه یه ویژگی و امتیاز خاص و ویژه برای رزومه ی کتبی شما باشه تا به کارفرماهای مختلف ارائه بدی و به همین دلیل اصلا قرار نیست کسب این مدرک کار آسونی باشه و اگر علاقه مند به داشتنش باشی باید وقت و تلاش زیادی برای صرف کنی، البته فراموش نکنی که مهمترین مولفه پرتفولیو قوی و حرفه ای و داشتن نمونه کارهای حرفه ای و اصولی هست. 


چجوری با استاد ارتباط دارم؟
تو هر فصل می تونی سوالات نرم افزاری و تخصصیت رو از اساتید یا منتورها بپرسی.

البته تیم پشتیبانی سامانه آنلاین رویاد همیشه در کنارته تا هرجایی که تو این فرایند به مشکل خوردی سریعا پیگیری کنه. پس اصلا نگران نباش!

برای ارتباط با پشتیبانی میتونی با شماره 42887109 - 021 تماس بگیری یا به تلگرام Royaad_admin پیام بدی.
بیشتر  
کمتر  
اطلاعات دوره
سطح متوسط
تعداد فصول 10 فصل
تعداد جلسات 28 جلسه
پشتیبانی استاد و منتور
تاریخ عرضه ثبت نام امکان پذیر است
تعداد بازدید 10374 نفر
درباره استاد
پیش نیاز دوره

یادگیری نرم افزار مایا

نمونه تمرین هنرجوی این دوره ( مجتبی میرحسین خانی )

ویژگی های خاص دوره

آموزش دادن یه نرم افزار کار سختی نیست و شاید خیلی ها بتونن انجامش بدن، ولی آموزشی که بتونه مهارت های لازم و اساسی مورد نیاز برای ورود به بازارکار رو داشته باشه هرجایی گیر نمیاد. چرا هرجایی گیر نمیاد؟

خیلی از مدرس ها صرفا تجربه ی تدریس دارن و اتفاقا خیلی هم مدرس های خوبی هستن و مطالب رو به خوبی منتقل میکنن اما تجربه ای تو تولید ندارن و فقط به نرم افزار مسلط هستن، اما تمام مدرس های سامانه آنلاین رویاد، از فعالان با تجربه ای هستن که تو پروژه های حرفه ای داخلی و خارجی حضور داشتن و رزومه ی پرباری دارن که تو صفحه ی هر استاد جداگانه بارگذاری شده و می تونید ببینید.

مزیت اصلی اینکه مدرس رزومه ی قوی در تولید داشته باشه اینه که:

اولا از نرم افزار فقط اون چیزی رو یاد میگیری که تو تولید بهش نیاز داری و اینجوری مجبور نیستی کلیییی وقت برای یادگرفتن همه ی قسمت های کاربردی و غیرکاربردی بگذاری. تو زمان کمتر دقیقا اون چیزی رو که لازم داری یاد میگیری.

دوما مسیر درستی رو در یادگیری طی میکنی که باعث میشه سرعت و دقتت در زمان تولید یه پروژه خیلی بالاتر بره. چرا که مدرس به خاطر تجربه ای که داره راه ها و مسیر های اشتباه و غلط که در انجام پروژه باعث ایجاد مشکل میشه رو میدونه و به تو منتقل می کنه تا بتونی تصمیم درستی بگیری.

سوما ورود به بازارکار مهارت های خیلی بیشتری از فقط کار با نرم افزار نیاز داره، مهارت هایی مثل تحلیل و آنالیز رفرنس، مراحل ایده یابی و روش های رسیدن به ایده های خلاقانه، دانش هنری و شناخت مولفه های مهم برای اثر گذاری روی مخاطب و ... و مدرسی می تونه به همه ی این ها مسلط باشه که رزومه ی موفقی در تولید داشته باشه.

چهارما تولید چالش های جدی داره که فقط با تجربه میشه اون ها رو شناخت. دقیقا مثل تفاوت درسی که تو دانشگاه می خونن و چیزی که تو کارخونه بهش نیازه. اگر بدون هیچ پیش زمینه ای از این چالش ها وارد فضای تولید بشی باید مدت ها خودت سعی و خطا کنی و با کارفرما ها کلنجار بری، تا بتونی این چالش ها رو رفع کنی. اما اگر در همون دوران آموزش به واسطه تجربه ی مدرس با خیلی از این چالش ها آشنا بشی و براش آماده باشی قطعا زمانی که وارد بازار کار بشی از بقیه جلوتری.

نمونه تمرین هنرجوی دوره های پیشین ( زهره زامیران )
چه ابزار و وسایلی لازم دارم؟

تنها پیش نیاز لازم برای ورود به این دوره، یادگیری مقدماتی نرم افزار مایا هست، مایا اصلی ترین نرم افزار انیماتورها در سراسر جهانه و آموزش ها و تمرینات این دوره هم در بستر این نرم افزار انجام میشه.

پس باید دانش مقدماتی و آشنایی کلی با محیط و بخش های این نرم افزار داشته باشی تا بتونی با ابزارهای مربوط به بخش انیمیت کار کنی.
برای انجام انیمیت نیازی به سیستم قوی ندارین و فقط کافیه سخت افزار سیستم شما بتونه مایا رو نصب و اجرا کنه.

نمونه تمرین هنرجوی این دوره ( فاطمه فراهانی )

چرا رویاد؟

آموزشگاه های آنلاین و غیرحضوری تو حوزه گرافیک و انیمیشن سالهاست که در دنیا مشغول فعالیتن و سابقه ی طولانی دارن و مدارسی مثل منتور و یودمی که جزو مدارس تراز اول جهان هستن هم از دوره های غیرحضوری استفاده می کنن. پاندمی کرونا باعث شد همه ی فعالیت های آموزشی به اجبار به سمت مجازی و غیرحضوری بودن برن و حالا دیگه همه ی مخاطبین به مزیت های این مدل آگاه هستن.

اما در کنار همه ی مزیت ها، اگر یکسری از نکات رعایت نشه، دوره های غیرحضوری میتونن کاملا بی اثر و بی فایده باشن.

تو سامانه آنلاین رویاد، هم تجربه ی دوره های حضوری رو داشتیم و هم تجربه ی انواع دوره های غیرحضوری و بعد از اینکه بازخورد های روش های مختلف رو جمع آوری و بررسی کردیم، روش و پلتفرم اختصاصی سامانه آنلاین رویاد رو بعد از چندین ماه کار، رو نمایی کردیم.

مهم ترین ویژگی های این روش چیا هستن؟


1. اولویت با کسب مهارت

اصلی ترین تمرکز در طراحی پلتفرم آموزشی رویاد، روی کسب مهارت بوده.به همین دلیل سعی کردیم تمام مولفه هایی که یه دوره مهارت آموزی رو از یه دوره حفظ نرم افزار متفاوت میکنه اعمال کنیم. از ارتباط هنرجوها با هم و رشد گروهی و شبکه سازی تا اهمیت ویژه تمرینات در مسیر پیشرفت هنرجوها و البته درنظر گرفتن محرک های آموزشی که هنرجوها رو تو حفظ روحیه و پشتکارشون برای تلاش کمک کنه.


2. حذف دغدغه ی زمان و مکان

یکی از اصلی ترین دغدغه های هنرجویان دوره های مختلف این بود که برنامه ی کلاس با کارهای دیگه شون تداخل داشت و یا اینکه تا زمان شروع جلسه ی بعد فرصت برای تمرین کافی و تسلط به موضوع قبل رو نداشتن و همین باعث عقب افتادن از کلاس و به مرور بی انگیزگی و رها کردن کلاس می شد. اما تو سامانه آنلاین رویاد تمام این دغدغه ها رفع شده و بدون هیچ استرسی هر ساعت از شبانه روز هنرجو می تونه محتوای آموزشی رو ببینه، برای استادش سوال بفرسته، هر چقدر که لازمه برای تمرین وقت بذاره و زمانی که مطمئن شد به اون سرفصل مسلط شده وارد بخش بعد بشه.


3. اگه تمرین نمی کنی این دوره بدردت نمی خوره

این جمله یکی از اصلی ترین مولفه های پلتفرم آموزشی رویاده، هیچ کس تا حالا فقط با دیدن ویدئو آموزشی مهارتی کسب نکرده، یا با دانلود و آرشیو کردن دوره ها، به همین دلیل تمرینات جزو سفت و سخت ترین بخش های دوره های رویاده هستن و حتی مدرک معتبری که از دانشگاه تهران در پایان داده میشه به شرط انجام تمرین ها هست. موضوع و عنوان هر تمرین به طور مداوم چک میشه و برای بهتر شدن بروز رسانی میشه و مدرس دوره هم با دقت تمرینات رو بررسی میکنه و ضعف ها و کاستی ها رو برای هنرجو می فرسته. ما با قاطعیت میگیم که این راه، یعنی انجام تمرین و برطرف کردن نقاط ضعف تنها راه پیشرفته.


نمونه تمرین هنرجوی دوره های پیشین ( هلیا شریفی )

چه بازار کاری برای یه طراح وجود داره؟


همونطور که اول توضیحاتمون گفتیم، بیشترین نیروی مورد نیاز تو یه پروژه ی سه بعدی، انیماتورها هستن، تو چند سال اخیر پروژه ها و سفارش های سه بعدی در ایران رشد خیلی زیادی داشته و به دنبالش هم استودیو ها و مجموعه هایی زیادی به وجود اومدن.

میشه گفت یه عرصه ی تقریبا نوپا تو ایرانه که ظرفیت های خیلی زیادی داره و آینده اش هم خیلی روشنه.

البته این تنها فرصت کاری برای انیماتور ها نیست، خیلی از هنرمندان این عرصه با پروژه های خارجی به صورت فریلنس کار می کنن. مهم ترین مولفه برای گرفتن پروژه داشتن نمونه کارهای حرفه ایه، و گرفتن پروژه های خارجی با داشتن نمونه کار حرفه ای کار چندان سختی نیست.

نمونه تمرین هنرجوی این دوره ( حمید رضایی )
مدرک پایان دوره

تقریبا در تمام حوزه ها و مخصوصا حوزه ی گرافیک و انیمیشن مهم ترین و اصلی ترین ملاکِ یه کارفرما برای انتخاب فرد، رزومه و پرتفولیو اون هست و نه مدرکش اما اگر کارفرما بین دو یا چندین نفر بخواد تصمیم نهایی رو بگیره اون وقته که اعتبار مدارک و گواهی های افراد کاملا تعیین کننده میشه. و خب مشخصه که اعتبار یه مدرک به جایی که اون رو صادر میکنه.
گواهی های پایان دوره در سامانه آنلاین رویاد به دو زبان فارسی و انگلیسی، و از طرف پژوهشکده ی دانشگاه تهران صادر میشه که مهر دانشگاه رو داره و میشه با قاطعیت گفت جایی معتبرتر از دانشگاه تهران نداریم و بدون شک اعتبار این مدرک در کنار یه رزومه و پرتفولیو حرفه ای می تونه نظر هر کارفرمایی رو جلب کنه.

از اینجا می تونی تصویری از یه نمونه گواهی های صادر شده برای هنرجوها رو ببینی.

نمونه تمرین هنرجوی دوره های پیشین ( شهرزاد فردی نیا )
سوالات متداول

پیش نیاز این دوره اینه که شما تسلط بر نرم افزار مایا داشته باشید

دوره آموزشی جامع انیمیت سه بعدی سرفصل های دوره

سرفصل های دوره

دوره آموزشی جامع انیمیت سه بعدی

در این فصل با squash و stretch آشنا می شیم و باهاش می تونیم حرکات ارادی مثل پریدن از روی مانع یک توپ رو تحلیل و انیمیت کنیم
3-1 . سیکل بانسینگ توپ فوتبال '00:31 3-2 . حرکت ارادی توپ '00:24 3-3 . playblast '00:08
در این فصل نکاتی درباره ی overlapping و کاربردش تو انیمیت می گیم و می تونیم حرکت یک آونگ رو تحلیل و انیمیت کنیم
4-1 . overlapping '00:08 4-2 . آونگ '00:22
در این فصل نکاتی درباره ی follow through می گیم و می تونیم با همین نکات حرکات بدن و دم کاراکتر روباه رو تحلیل و انیمیت کنیم
5-1 . follow through '00:05 5-2 . پریدن روباه '00:20 5-3 . انیمیت دُم '00:21
در این فصل با روش های انیمیت کردن و ریگ های معمول کاراکتر آشنا می شیم و هدف از staging رو درک می کنیم
6-1 . Pose to Pose and Straight Ahead '00:13 6-2 . staging '00:17 6-3 . انیمیت کاراکتر '00:19
در این فصل می خوایم یک سری توضیح درمورد آرک حرکت بدیم و با هم فضا رو برای شروع انیمیت و تنظیم دوربین آماده کنیم
7-1 . آرک حرکت '00:13 7-2 . آماده سازی فضا '00:13 7-3 . کلیدهای اصلی '00:33
در این فصل سراغ ریزه کاری های کار می ریم و پولیش نهایی رو با هم انجام می دیم
8-1 . افزودن Slow In, Slow Out, Overlap '00:42 8-2 . پولیش نهایی '00:37
در این فصل درمورد راه رفتن و نکاتی که باید برای اون رعایت کرد صحبت می کنیم و در کنارش لایه های انیمیت رو بررسی می کنیم
9-1 . راه رفتن '00:20 9-2 . لایه های انیمیشن '00:24
در این فصل راه رفتن یک کاراکتر رو انجام می دیم و یک سری پُز اصلی هم روی اون پیاده می کنیم
10-1 . سیکل راه رفتن (1) '00:24 10-2 . سیکل راه رفتن (2) '00:46

نظرات هنرجویان دوره آموزشی جامع انیمیت سه بعدی

نظرات هنرجویان

مصطفی قاسمی 16-دی-1399 03:16

درس اول خیلی خوب توضیح داده شد.تشکر